tiistai 23. syyskuuta 2008

Biletystä ja parlamentti

Tein eilen jotain hyvin epäsirjemäistä: lähdin katsastamaan viikottaiset vaihtaribileet Ride Clubiin. Tiesin, että paikka on vain n.10 min kävelymatkan päässä ja että bileet alkavat jo aikaisin: seitsemästä kahdeksaan on osa drinkeistä ilmaisia, eivätkä ne sen jälkeenkään kalliita ole. Normaalihinnat tulevat voimaan vasta kymmeneltä. Voisin siis mennä paikalle ja silti olla omassa sängyssä nukkumassa jo järkevään aikaan. Lisäksi Anna ilmoitti ainakin olevansa paikalla n.19.45 alkaen. Eipä siis muuta kuin hiukset auki, paidan vaihto, lisää meikkiä, korkokengät ja menoksi. Olin baarissa sisällä pari minuuttia yli kahdeksan ja ehdin juuri napata vielä yhden viimeisistä ilmaisista drinkeistä. Se ei tosin juurikaan maistunut alkoholille, eikä noussut päähän, joten alkoholipitoisuus epäilytti, mutta en ollutkaan tullut paikalle juomaan joten ei haitannut. En edes ostanut myöhemminkään lisää juomista. Tuli halpa ilta, maksoin ainoastaan euron narikasta.

Löysin sisällä pian Annan, Stefanian, Timean ja muutamia muita ja olin aluksi heidän seurassaan. Myöhemmin paikalle saapuivat Josefine ja Birgitte (jotka siis tapasin silloin siellä Rathausplatzilla illallisella), ja heidän mukanaan tutustuin myös joihinkin uusiin CEMS-opiskelijoihin. Oli kyllä hetken hämmennys, kun nämä uudet tuttavuudet tutustuttaessa antoivat poskisuukot, minä olen täälläkin tottunut vain kättelemään, mutta siitäkin selvittiin lopulta kohtuullisen kunnialla. Porukkaa oli aika paljon, tosin kuulemma ei läheskään niin paljon kuin viikko sitten ensimmäisissä bileissä, ja musiikki kovalla. Kymmenen jälkeen sain tarpeekseni ja puoli yhdeltätoista olin jo korvat soiden ja jalat särkien takaisin huoneessani. Selvästi harjoituksen puutetta.

Aion tänään jatkaa minulle epäluonteenomaista käytöstä ja lähteä vaihtareiden heuriger-iltaan (siis taas sellaiseen viinitupaan). Tapaan Timean ja Annan koulun edessä ratikkapysäkillä seitsemältä. Meinasi tosin tulla ongelma, kun olin tänään tosi väsynyt (nukuin huonosti), tiesin että pyykkiä pitäisi pestä ja halusin heurigeriin, mutta toisaalta iltapäivä oli täynnä ohjelmaa: ensin luento Itävallan poliittisesta järjestelmästä ja sitten vierailu parlamenttiin. Päädyin lopulta sellaiseen ratkaisuun, että jätin luennon väliin, tulin sen sijaan kämpälle lepäämään ja pesemään pyykit, ja lähdin sitten sinne parlamenttikierrokselle. Onnistui hyvin. Parlamenttirakennus oli hieno sekä ulkoa että sisältä, ja kierroskin aika mielenkiintoinen. Olen nyt myös ainakin hiukan paremmin levännyt iltaa varten ja pyykitkin on kuivumassa.

Olisin laittanut nyt tähän kuvia parlamentista sisältä (ulkokuva löytyy jostain alkupostauksista), mutta Blogger ei ole yhteistyöhaluinen. Ehkä laitan ne joskus toiste. Kiitos muuten kaikista kommenteista. Jennille tiedoksi, että kuvat Tiuhtista ja Viuhtista olis oikein tervetulleita (samoin tietysti tyttöjen piirustukset). Ja kaikille yleisesti, että jos ette ole sitä vielä kirjoituksista huomanneet, niin mulla on täällä kyllä tosi kivaa ja olen onnellinen, että käytin tämänkin mahdollisuuden. Jos olisi mahdollista, lähtisin varmaan vielä kolmannen kerran vaihtoon, mutta seuraavaksi kai pitäisi jo valmistua :D.

Ei kommentteja: